رئيس اداره بازرگاني سازمان تعاون روستايي استان يزد از خرید 87 میلیون و 39 هزار كيلوگرم محصولات كشاورزي طی سال 1390 توسط شبکه تعاونیهای روستایی و کشاورزی در استان خبر داد و گفت: این محصولات در انواع زراعي، باغي و دامي عمدتاً شامل جو، ذرت، گندم، وش پنبه، يونجه، خيارگلخانه اي، انار، مرغ و شير به ارزش 512 ميليارد ريال بوده که بصورت توافقی از کشاورزان خریداری شده است. محمد ترابی اظهار داشت طی سال گذشته مقدار 1400 تن محصول تضمینی خریداری شده از سایر استانها در یزد به فروش رسیده که این میزان شامل 300 تن سیب زمینی و 1100 تن پیاز می باشد.

 ترابی هدف از خريد توافقي محصولات كشاورزي را کاهش دغدغه كشاورزان در بازاریابی و فروش محصول، كاهش نقش دلالان، پیشگیری از زیان دولت در خریدهای تضمینی و كاستن فاصله توليد تا مصرف عنوان كرد.

وی افزود 47 مرکز خرید محصولات کشاورزی تحت نظارت سازمان و شبکه تعاونیهای روستایی در سراسر استان طی سال گذشته محصولات کشاورزان را خریداری کرده اند. ترابي اضافه كرد بخشی از اين محصولات از طريق مراكز عرضه مستقيم و تبادلات بين شبكه ای تعاونيهاي روستايي  و کشاورزی و مابقی در بازار سایر استانها بازاریابی و به فروش رسیده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا